Cartierele Clujului, tot mai neprietenoase cu pietonii. Mulțumim Emil Boc pentru parkingurile din cartiere! - FOTO

Trotuarele Clujului au devenit parcări pentru mașini prin complicitatea Primăriei și a Poliției locale. Boc recunoaște că acțiunile de ridicare vizează în special mașinile care blochează treceri de pietoni, sau intersecții, sau care încurcă traficul. Mașinile de ridicat acționează în special în zona centrală. Pentru mașinile din cartiere se aplică legea junglei, fiecare parchează unde poate.

Din lipsă se soluții pentru crearea de parkinguri, Boc închide ochii la mașinile parcate pe trotuar

În timp ce vehiculează în toate declarațiile că vrea ca orașul să fie unul prietenos cu pietonii, realitatea din teren îl contrazice. Boc continuă să parlamenteze cu ipocrizie despre mersul pe jos ca alternativă la mașină. Poate că în zona centrală trotuarele se pretează la mersul pe jos, însă în cartiere acesta devine sport extern. Pietonii trebuie să se strecoare printre mașini, sau chiar să circule pe carosabil.

Cărucioarele au de multe ori doar alternativa de a circula pe stradă

În cele mai multe cazuri circulația pe trotuare este extrem de dificilă șoi pentru pietoni, ca să nu mai menționăm cărucioarele de copii, sau cărucioarele persoanelor cu dizabilități. Adesea, singura varianta pe care o au este să intre pe stradă pentru a ocoli mașinile. Sau, așa cum este situația pe strada Eermia Grigorescu, alternativa persoanelor în cărucior este să treacă peste gurile de canal care nu sunt întotdeauna bine fixate, astfel că poate reprezenta un pericol.

Pietonii sunt vizibil dezavantajați în Cluj-Napoca, în ciuda declarațiilor pompoase ale edilului Emil Boc. Sunt zeci de sesizări zilnic din partea pietonilor care nu mai au loc de mașini. Boc le reocmandă clujenilor să nu mai circule cu mașina, însă evident că cei mai mulți nu îl ascultă, astfel că autoturismele sunt parcate peste tot. În unele locuri acestea au acaparat nu doar trotuarele ci și spațiile verzi. Municipalitatea nu reușește să țină pasul cu creșterea numărului mare de mașini din oraș, iar soluțiile propuse durează prea mult până sunt implementate.

Adauga comentariu