In vizor

Boc se face că nu vede lacunele CTP, cea mai ”performantă companie de transport public”

Transportul public din Cluj-Napoca reprezintă principala preocupare pentru primarul Emil Boc. Astfel că nu este deloc surprinzător că cea mai mare realizare a edilului este achiziția de autobuze și troleibuze.

Boc se ludă în raportul de activitate cu achiziția a 50 de troleibuze din fonduri europene și a 30 de autobuze electrice.

”Primăria Cluj-Napoca şi Compania de Transport Public au demarat o amplă acţiune de modernizare a transportului în comun, care se desfăşoară pe parcursul mai multor ani, potrivit cadrului trasat prin Planul de Mobilitate Urbană Durabilă”, potrivit raportului de activitate la primarului pentru anul 2019.

Boc încearcă să le ia ochii cu autobuze frumos colorate în mov, în acest fel poate clujenii uită de momentele în care stau înghesuiți ca și sardelele în autobuzele mult prea aglomerate. Sau de acele momente în care nici măcar nu au loc să urce în autobuz și rămân în stații. Sau de autobuzele care nu respectă orarul de circulație, de autobuzele în care vara e prea cald, iar iarna prea frig. Transportul public, în ciuda declarațiilor pompoase făcute de primarul Emil Boc, încă mai are nevoie de îmbunătățiri pentru a reprezenta cu adevărat o alternativă viabilă la mașina personală.

Citește și:

Întrebăm până ne plictisim: Când au de gând cei de la CTP Cluj să suplimenteze numărul de autobuze?

Boc rămâne fără soluții pentru trafic. Transportul în comun, varianta salvatoare, și-a dovedit din nou limitele: întârzieri, stații aglomerate și autobuze arhipline

Pe lângă achiziția de autobuze, primarul nu uită să amintească și de alte îmbunătățiri aduse transportului public, precum panourile de informare din stații sau achiziția biletelor cu cardul din mijloacele de transport în comun.

”Începând cu data de 2 mai 2019, clujenii și turiștii care utilizează transportul public în Cluj-Napoca au la dispoziție sisteme tip POS pentru achiziția rapidă, direct cu card bancar contactless, a titlurilor de călătorie. Soluția a fost implementată mai întâi ca un proiect pilot pe 50 mașini, fiind apoi extinsă la întreaga flotă de mijloace de transport în comun ale CTP. În prezent, cei care utilizează transportul public în orașul nostru pot utiliza variate sisteme digitale pentru achiziția biletelor și abonamentele: de la plata prin SMS sau plata cu cardul la cele 61 automate de ticketing din stațiile de transport în comun, la achiziția de bilete (cu cardul) de pe telefonul mobil – prin aplicația 24pay (aplicaţia 24pay poate fi descarcată gratuit din Google Play sau App Store)”, potrivit raportului.

Din păcate, toate aceste facilități au numeroase probleme sesizate de călători. Aparatele pentru achiziția biletelor adesea nu funcționează. Șoferii nu reușesc să verifice în timp util funcționarea optimă a acestuia. Sunt chiar și cazuri în care călătorii ajung să achite o călătorie la preț dublu, deoarece aparatul de achiziție a biletelor este setat pe zona metropolitană. Aparatele de achiziție a biletelor și cardurilor din stații au și acestea de mult timp probleme sesizate mereu de către călători. Cât despre panourile informative, acestea nu prezintă întotdeauna situația reală, inducând în eroare călătorii. Toate aceste mici incoveniențe îi descurajează pe mulți călători să folosească transportul în comun.

Citește și:

Clujeni furați în autobuze: bilet de oraș la preț aproape dublu

Validatoarele ”smart” din autobuze sunt nefuncționale pe banii și nervii clujenilor. Folosiți cu încredere transportul în comun, cel mai modern din țară!

Boc se laudă cu implementarea a trei linii noi de transport public, respectiv două linii care unesc cartierul Gheorgheni de cartierele Grigorescu și Zorilor. Aceste linii au fost solicitate de ani de zile de către clujeni, într-un final s-au găsit resurse pentru implementarea lor. Între timp, clujenii din cartierele periferice sunt nevoiți să se descurce cu o singură linie de transport a cărui orar nu este adaptat nevoilor călătorilor.

Toate aceste investiții sunt bine venite, însă mai este mult până departe. Sunt încă multe probleme care trebuie rezolvate pentru a convinge clujenii să renunțe la confortul mașinii personale. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *