Boc, rablele și „războiu'” cu magnații imobiliari care deranjează

Confruntat cu situația dezastruoasă din traficul clujean, primarul Emil Boc promite multe, dar și mai abitir explică cum s-a ajuns aici: renunțarea la taxa de primă înmatriculare a autoturismelor reprezintă, în viziunea lui Boc, principala cauză a traficului infernal: nici vorbă de lipsa parcărilor, nici vorbă de noi construcții imobiliare trântite peste noapte prin cartiere, care rup din trotuare, nimic despre interesele imobiliare la care ia parte municipalitatea clujeană. 

Ba nu. În plină campanie electorală, după ce a îmbrăcat geaca albastră de campanie, până și edilul clujean a înțeles că în cartierele orașului de cinci stele căzătoare este tot mai puțin spațiu verde și numai betoane.

Cu acest prilej, aflat în spatele unui microfon prietenos, Boc a declarat „război” dezvoltatorilor imobiliari (din cadrul concurenței, alții decât Ucu Rus&Co): gata cu urbanismul sălbatic, da spațiilor verzi. 

CITEȘTE ȘIPrimăria lui Emil Boc i-a luat lui Sile Pușcaș terenul pentru a face un parc. Ioan Rus și-a pregătit vendeta?

„Chiar dacă mă atacă toți oamenii de afaceri afectați de crearea noilor parcuri, iar alții cer rapid și urgent ca să construiască, mâine dacă se poate, este: creăm locuri pentru oameni, nu pentru profit!”, a declarat Emil Boc, vizibil contrariat de ce a spus, făr' să vrea, din spatele unui microfon prietenos. 

Fiți pe pace! Noile parcuri nu există. Și nici nu vor fi realizate prea curând. Cele 10 parcuri promise vor răsări prin 2030. Altele, precum Parcul Est, sunt așteptate de clujeni deja de peste 5 ani. 

CITEȘTE ȘI: Primăria mai trasează niște parcuri virtuale până în 2030

Problema majoră însă, din perspectiva lui Boc, o reprezintă renunțarea la taxa de primă înmatriculare, aspect ce a făcut posibil ca o bună parte de cetățeni să-și permită un autoturism personal, pentru a face față haosului din traficul clujean.

Dar nu. Boc consideră că doar slujbașii din Primărie pot circula cu mașina personală, restul cetățenilor n-au decât să circule cu autobuze second hand. 

Cum ar veni, de ce-și permit clujenii o mașină sau două, ori poate trei? 

Să intre toți în hârburile alea de autobuze, să-i plătească amenzi lui Liviu Neag...

Când ați călătorit ultima oară în autobuzele aglomerate, cot la cot cu Emil Boc, Ovidiu Câmpeanul, Gheorghe Șurubarul sau Dan Tarcea?

„Nu se pot realiza proiectele peste noapte, într-o noapte s-a scos taxa de primă înmatriculare și am transformat România într-un cimitir al rablelor! De aceea avem acum toate cartierele pline de mașini, toate trotuarele ocupate de mașini, am adus toate rablele Europei în România. Ne place, nu ne place, asta e realitatea! Semnez zilnic hârtii pentru ridicarea de pe domeniul public a zeci, uneori sute de rable, mașini abandonate, fără stăpân, multe mașini care sunt aduse nici nu sunt înmatriculate. Culegem «roadele» unor politici care nu au ținut cont de dezvoltarea urbană a marilor metropole!”, a reluat Boc una dintre temele sale preferate, fără să fie întrerupt de moderatorul prietenos. 

Nici un cuvânt despre faptul că el, Emil Boc, este la butoane de peste 12 ani, iar parkingurile sunt doar la nivelul studiilor de fezabilitate, în proiect, în construcție, dar niciodată gata. 

Locuri de parcare? Spații verzi? 

Urcați, tovarăși, în autobuzele de mâna a doua, să fluidizați traficul pentru autoturismele slujbașilor din primărie…

CITEȘTE ȘI: INADMISIBIL: Primăria lui Boc sparge peste 300 de mii euro pe autobuze second hand pentru cetățeni „de mâna a doua”
 

Adauga comentariu