Batut la Janis Stuf, cu bodyguarzii de fata. Cine ii da voie lui Adi Munteanu sa dea cu gaz iritant in barurile sale?

Alex Dima, cunoscut fotograf si blogger clujean, a fost batut vineri noapte in Janis, la Stuf, un local din centrul Clujului, fara ca bodyguarzii si, ulterior, nici macar politia sa intervina. In urma incidentului, tanarul a ajuns la spital. Altercatia fusese pornita de un client violent care, in final, a fost facut arsice de oamenii de ordine de la Janis si spray-at bine cu gaz. 

Alex Dima a fost atacat de un client al localului Janis Stuff dupa ce, pur intamplator, se afla in raza acestuia in timpul unei altercatii. Acesta spune ca se afla pe ringul de dans cand a izbucnit scandalul si ca, desi a incercat sa stea deoparte de altercatie, a ajuns sa fie strans de gat de un necunoscut doar pentru ca s-a aflat in proximitatea lui. 

"Dupa cateva dansuri, niste oarecare se iau la bataie fix langa tine. In momentul in care cineva ii desparte, il arunca langa mine pe unul dintre ei. Cand m-a vazut, fara sa ii fac absolut nimic, a turbat si mai tare. M-a luat de gat, m-a trantit la pamant si timp de secunde bune m-a strans de gat. incercam sa scap, iar cand intr-un final i-am desclestat mana din gatul meu, m-a prins cu picioarele de gat si a continuat sa ma sugurume. Repet, nu l-am vazut in viata mea pe omul acesta si nu i-am adresat niciun cuvant, nimic!", spune acesta. 

Totul s-a petrecut fara ca oamenii de paza ai localului sa intervina. Norocul lui a fost ca o mana de oameni prezenti in local l-au ridicat de pe el. Mai multe persoane au incercat sa il imobilizeze, in timp ce agresorul se zbatea ingrozitor si voia sa bata pe oricine, sustine fotograful:

"M-am dus la un bodyguard, care pur si simplu statea si se uita cum lumea incearca sa il scoata afara de maini si de picioare, si l-am intrebat cum se poate ca omul acesta sa sara la bataie in halul acesta si nimeni sa nu faca nimic. Nu m-a bagat in seama, iar la cateva secunde dupa omul nostru a reusit sa scape si a cazut pe mine. Fiind si foarte nervos dupa ce am fost strans de gat atata timp, l-am lovit, si sunt sigur ca se poate vorbi de legitima aparare atat timp cat in acel moment, daca omul ar fi putut, mi-ar mai fi dat pana nu mai miscam". 

"In acel moment m-a vazut un prieten de-al lui si a venit la mine, iar in timp ce ma injura frenetic m-a prins de gat, m-a izbit de bar, moment in care a lovit-o si pe fata care ma insotea, facand-o sa cada peste niste lazi de bere. Am incercat sa ma apar, dar la un moment dat am cazut pe jos. Omul a inceput sa ma loveasca din nou cu pumnii si picioarele oriunde apuca timp de ceva vreme pana, in sfarsit, cineva l-a oprit", mai spune fotograful. 

Abia atunci, sustine Dima, au intervenit oamenii de paza ai localului. Mai mult, in momentul in care a incercat sa vorbeasca cu politistii sositi la fata locului, fotograful a fost complet ignorat:

"Imediat tot clubul s-a umplut de un gaz puternic, iar noi am iesit cu directia la barul de deasupra pentru a cauta managerul. Bineinteles ca nu s-a rezolvat absolut nimic, iar cand am iesit erau politia si ambulanta la fata locului. Le-am spus ce s-a intamplat, dar raspunsul lor a fost ca trebuie sa depun plangerea dupa ce iau certificatul medico-legal"

Investigatiile medicale au aratat ca tanarul a fost lovit atat de tare incat are nevoie de cateva zile de spitalizare. Concluzia medicilor a fost: "contuzie toraco-lombara stanga, escoriatii regiunea laterala si posterioara hemitorace stang 1/3 medie 6 1/3 inferioara. Escoriatii 1/3 medie hemitorace drept. Escoriatii regiunea antero-laterala a gatului. Escoriatii cot drept flanc stang". 

In cluburile Janis, bataia e la ea acasa

Nu este pentru prima data cand cluburile Janis ajung sa fie locuri de-a dreptul periculoase. Aici au avut loc, numai in ultimul an, mai multe astfel de evenimente neplacute. In iunie 2013, 12 angajati ai firmei de paza Scutul Negru au fost arestati pentru o bataie in Janis Stuf. Ei s-au dus acolo pentru a pune la punct un alt membru al lumii interlope clujene cu care agentii Scutul Negru s-au rafuit cateva ore mai devreme la Festivalul Peninsula, pe Valea Garbaului.

In decembrie 2013, alti doi tineri au fost batuti mar de oamenii de ordine au ajuns la UPU Cluj. 

Ziar de Cluj a incercat sa stea de vorba cu Adrian Munteanu, proprietarul lantului de baruri Janis, dar acesta nu a putut fi contactat. La numarul acestuia de telefon raspunde robotul: "Numarul format nu este valabil". 

Intrebari pentru Adrian Munteanu:

De ce nu s-a actionat in forta pentru izolarea agresorului inca din momentul declansarii conflictului?

Am inteles ca in spatiul Janis a fost folosit gaz lacrimogen. Care este protocolul de declansare al lui?

Sunteti autorizat sa il folositi?

In fine, agresorul este la spitalul judetean cu multiple contuzii foarte grave, fiind batut de oamenii dumneavoastra de ordine, asa cum ne-au declarat doi clienti. De ce l-au lovit pe agresor in club?

De ce nu l-au izolat si sa il predea politiei?

De ce au fugit oamenii de ordine la sosirea agentilor IPJ? 

Daca domnul Munteanu doreste sa ne raspunda si considera ca are si alte puncte de vedere, le asteptam pe scrie@ziardecluj.ro 

UPDATE

Redam integral raspunsul lui Adrian Munteanu: 

Va pot intelege solidaritatea cu un coleg de breasla, dar nu si deformarea realitatii prin exagerare. Spuneti "in Janis bataile sunt la ele acasa", apoi dati doua exemple, pentru un an, din care unul nu are legatura de fapt cu Janisurile. Bataia dintre cei de la Scutul a fost in fata, la strada, la o ora la care clubul era inchis demult (dupa 8:30 dimineata) si a fost o rafuiala intre doua gasti, lucru pe care toata lumea il stie. Eu am aflat de ea din presa, dupa ce au fost arestati!

In cluburi, in general, ca si pe stadioane sau in alte locuri unde se aduna lumea, bataile sunt obsinuite, barbatii, tinerii, se mai si bat, ca asa invata la TV si prin ziare ca e bine sa faca, chiar daca dvs. vi se pare ceva iesit din comun. Asa cum arata un recent studiu, cu care sunt de acord, nici macar nu alcoolul e de vina, ci "prezenta" femeilor (nevinovate, desigur).

Gazul iritant face parte din "recuzita" prevazuta de lege, impusa chiar prin planul de paza de catre politie, deci asupra acestui aspect nu vad ce ar mai fi de discutat. Relevant este, apropo de asa-zisa frecventa ridicata a batailor din Janis (lucru fals, prin raportare simpla la o statistica generala), nu s-a mai folosit gazul de multe, multe luni...

Oamenii de ordine au intervenit cand au putut si au facut ce au putut. Din relatarile amicului dvs. reiese foarte clar ca nu a fost o situatie usoara. Imi este imposibil sa va raspund "de ce nu l-au izolat". Poate ca nu s-a lasat si a fost foarte violent, situatie care inacadreaza actiunea oamenilor de paza la "legitima aparare", asa cum bine zice si amicul dvs.

Cat despre "fuga" agentilor de paza, este hilar si fals. N-a fugit nimeni, politia a fost acolo, s-a facut tot ce a fost omeneste posibil. Incidentul a fost aplanat de catre oamenii de ordine (s-a intamplat in jurul orei 2), iar distractia a continuat pana in zori, ca de obicei, fara probleme.
In concluzie, vorbim de un incident izolat, dar nu complet atipic unui club, indiferent care ar fi el. Este regretabil ca sa intampla si astfel de lucruri si se vor mai intampla, mult si bine, pentru ca nimic din ceea ce se intampla in tara noastra, din punct de vedere al legislatiei si educatiei, nu este de natura sa schimbe moravurile si tendintele. Noi nu suntem indrituiti sa ne educam clientii, nu raspundem de faptele lor si nu putem nici macar sa-i impiedicam sa se bata, cu rezultate garantate 100%, daca asta vor ei. 

In privinta contactarii mele esuate, e Duminica, totusi, iar urgenta nu era. Sau daca era, exista vreo 5-6 numere de telefon publice, pe site si fb, inclusiv o adresa de mail, pe care se poate comunica in timp real. 

Ii dorim domnului Alex Dima grabnica recuperare. 

Comentarii

Cristian

09.03.2014 23:30

Hehe. Cam la fel cum iau foc cluburile acestor baieti, exact la timp pt a infiinta o noua societate! Banul domnilor e cheia, acolo se fac bani ca-n codru, o sticla de alcool prezenta in comert cu 60-70 ron la ei se vinde cu 220 , orice e pe bani grei' whatever mi-e sila, sunt mic...

Sorin

09.03.2014 23:59

Am fost client al Janis o vreme buna. Sunt tanar si in general e plin de tineret. Problema din cluburile Janis nu tine neaparat ca de ce nu intervin bodyguard-ii ci mai degraba ca nu pot intervenii datorita numarului nelimitat de persoane. In unele seri e asa plin ca, cred, ai putea injunghea (Doamne fereste) pe cineva si sa nu observe nimeni.. Eu personal am avut un scandal ce nu a fost observat de nimeni inauntru, ce-i drept a fost 1 vs 1, dar ideea e aceeasi, sunt prea multe persoane ingramadite in acel club. O seara placuta

Dan

10.03.2014 00:35

Intr-adevar in Janis, bataile sunt la ele acasa. Aproape de fiecare data cand am fost acolo, am vazut pe cineva care sarea cu pumnul sau care era tras violent de guler de catre bodyguarzi. Odata, chiar stand in Beraria Ursus, fix langa, am vazut cum niste indivizi iesiti din Stuf se tot impingeau si incearcau sa-si dea pumni (nu prea le-a reusit ca erau destul de beti si-a intervenit lumea). Intrebati Bodyguarzii...ei stiu. In ciuda celor precizate de domnul Adrian Munteanu, nu femeile provoaca scandalurile, ci alcoolul, baut in cantitati exagerate. Staff-ul cluburilor ar trebui sa refuze sa mai serveasca persoanele care abia se mai pot tine pe picioare si ar trebui sa le pofteasca frumos afara. Asa se-ntampla in tarile civilizate. Mergem in club sa ne simtim bine, nu sa ne-mbatam si sa facem scandal. 

gabriela

10.03.2014 02:21

La noi la Cluj e normal, nu doar la Janis si la multe alte cluburi gen bamboo, la clubul de manele Romantic unde o iei peste cap de la necunoscuti drogati si morti de beti si ce sa zic, politia nu vine, oamenii de ordine nu vad nimic, ce faci in cazul asta mai ales daca esti fata??? Iti faci dreptate singura??? Cam greu!!! Taci si suporti!! Deci in concluzie nu mai iesi in cluburi!!! Sa dea faliment toti!!!

Cosmin

10.03.2014 12:05

Replica acelui domn Munteanu este de departe praf in ochi. Le doresc FALIMENT URGENT tuturor cluburilor de 2 lei din oras, si putina racorica patronilor nu le ar strica! 

Andrei

10.03.2014 19:55

Gabriela eu as zice sa te abtii in a vorbi de unele branduri ca probabil vei fi trasa la raspundere pentru acuzatii false ! Bamboo e cred ca unul din cluburile cele mai bune in privinta bodyguarzilor din Cluj ! Nu te loveste ,nu se imbrancesc ci te imobilizeaza,te ia si te scoate afara si de acolo ...problema lor ! Daca observi,sunt singurii bodyguarzi care sunt imbracati ca niste oameni de rand si de aceea "NU-I VEZI!" ! Si pana la urma ei nu au voie sa imparta pumni ci doar sa aplaneze situatia ! 

mihai albu

10.03.2014 10:10

Stimate domn ziarist, blogger sau simplu cetatean al minunatului Cluj, cu parere de rau chiar dumneata relatezi situatia int-un mod destul de confuzant...te-ai incaierat omul a sarit la tine si acuma esti frustrat ca ai luat un pumn in freza, revino-ti!! zici ca ai lovit inapoi deci ai incercat sa iti faci dreptate si singur :)) Deci fara sa exageram oameni buni!! ma apuca rasul...in ultimul timp am vazut Clujul zguduit de tot felul de violente fara precedent si tu apari cu poza asta de zici ca ai picat in cur in fata scolii! Agentii de paza au fost improscati cu noroi din toate partile, ca fac aia si aia....ei acuma degeaba ne plangem ca nu mai intervin, f bine fac sincer! Frecventez Janisul si am vazut intodeauna lume tanara care se distreaza...dar din senin nimeni nu se ia de tine, iar baietii de la paza sunt mereu in zona! nu incerca sa iti justifici prostia si urmarile dupa o noapte de petrecere aratand cu degetul spre altii

Christ

10.03.2014 14:51

N-ai frecventat acelasi janis pare-mi-se

dorina

10.03.2014 10:20

Te aflai pe ringul de dans si te-ai trezit intr-o ploaie de pumni, dar cum putea sa stie cineva care din voi a inceput, adica bodyguarzii trebuiau sa intervina cum?? eventual sa va bata pe toti aflati acolo ca nu aveau cum sa stie ce se intampla si ca tu esti din gresala la mijloc :)) nu mai exagerati! Nu sunt din cluj, dar imi place la Janis, e un local lejer in care te detasezi de toate, nu il infectati cu stiri de 2 lei

Dodu

10.03.2014 10:43

E o cocina clubul ala. Se intampla lucruri extrem de mizerabile acolo

tudor

10.03.2014 11:16

localul ala e o mizerie ordinara, ca si persoana care il conduce

super

10.03.2014 11:33

Vai de mine esti ok???? par f grave ranile, ma gandesc ca ai ripostat pe masura :)))) nebuni care se cred zmei sunt peste tot, in lumea asta traim, dar saracu de tine esti undeva in nori, trezeste-te!

alexandra

10.03.2014 13:27

cel mai jegos bar!!!Iar raspunsul domnului adrian,in ceea ce priveste doamnisoarele alea nevinovate, e absolut grotesc.Eu am fost de 3 ori in viata mea in Janis si sunt din cluj,dar ocolesc cu religiozitate toate locatiile lor,pentru ca ultima oara cand am fost acum 3 ani in locatia aflata pe Eroilor,cand 3 turci ne hartuiau efectiv, nimeni nu a intervenit,asa ca seara efectiv s a sfarsit in plansete de,noi reusind sa plecam din incinta doar cand niste baieti au reusit sa-i domoleascau,si sa i "coboare" efectiv de  pe noi.Bineinteles ca dupa asta am parasit incinta in secunda doi.Ii doresc oricum  proprietarului ,dupa noile studii recente,o viata singuratica,lipsit de  aceste nevinovate femei.

Adrian Munteanu

10.03.2014 14:44

Ma bucur sincer ca doar in Janisuri ati fost hartuite,miar in alte cluburi din oras nu vi s-a intamolat nimic. Deh, asa-s turcii astia... Nu e nimic grotesc sau misogin in ce-am zis, domnisoara, dimpotriva, era vorba de un studiu, nu de o parere de-a mea, dar linkul pe care l-am anexat nu a fost pus...sunt de acord ca fara sursa poate suna ciudat. Eu mai incerc sa pun o data linkul, care nu va fi activ aici, dar poate fi copiat, pt curiosi. Am zis ca tind sa fiu de acord cu concluziile lui, pt ca eu merg de zeci de ani in cluburi si am o oarecare experienta/perspectiva asupra situatiei...

reghe

10.03.2014 13:40

Eu nu înţeleg cum frecventează lumea un asemenea local mizerabil,scump pentru cum arată, sună naşpa muzica, organizare zero barat s.a.m.d. 

ce

10.03.2014 17:34

pentru ca si lumea care frecventeaza localul e la fel...

top secret

10.03.2014 14:20

ca fost bodyguard al lantului JANIS am avut deaface cu tot felul de clienti recalcitranti si membrii ai lumii interlope clujene...de fiecare data tembelii din presa au dat o realitate total denaturata.......am vazut zeci de astfel scandaluri intre drogati si betivi si clar au mai luato in freza si oameni total nevinovati...care au ramas cu bataia data,politia nu face absolut nimica doar in cazuri foarte grave si cam atat.....si un mesaj catre ALEX DIMA....nuti convine situatia din tara prietene?.......mutate in germania ..iati muierea si dispari..........

altul

11.03.2014 20:11

auzi si la asta ma.. dece nu te muti tu din tara daca esti asa mare smardoi? dute si lupta pentru tara ta in afganistan,  cu ce drept spui tu la om sa mearga sa se mute afara din tara? cum iti permiti?!.. nu inteleg

Adi

10.03.2014 14:52

deci individul te-a strans de gat, te-a pus jos si ti-a dat cu pumnii si picioarele.. si tu vii cu o astfel de poza domnul meu" recunoscut fotograf si blogger"?   Moama cum va place voi de dragul stirilor sa exagerati. 

ella

10.03.2014 14:54

evenimentele violente din curtea unei scoli le preced pe cele din cluburi. acolo, ca si aici, scoatem vinovati fara vina, vb cantecului.ne legam de faptul ca unii elevi de liceu livreaza nestanjeniti pumni si umilinte altor colegi de ai lor dar cine sa le poarte grija la toti in cele 20 minute libere? tot astfel se cere cont unui detinator de baruri care cel mai probabil dormea sau se afla in cu totul alt context la momentul acela.dar cine a crescut si educat aceste vlastare, nu nerebam? mi se pare f facil sa judecam un eveniment oarecare ca pe un caz izolat si sa nu ne intrebam care e originea comportamentelor agresive tot mai des intalnite in generatia asta confuza si trista. carciuma nu e lacas de cult.cei care merg acolo sunt singurii raspunzatori pt ce are sa se intample. nu cred ca domnul Munteanu a deschis vreun local cu scopul de a l transforma in ring de box.
afara de asta, orice loc public poate deveni periculos. cautam nod in papura cu articole de acest fel..ce rezolvam in fond ?

bogdi

10.03.2014 14:59

vreau doar sa precizez ca bodyguarzii din Janis, aia 2 umflati sunt niste scarbe plini de steroizi. e vorba de dintos si cap de miel. stau cu mainile in san si se plimba prin club ca si cum ei ar fi pus coada la pruna. niste jegosi care miros a transpiratie de fiecare data cand merg acolo...dar vezi doamne, cine-s ei?? de asta a ajuns Janisu ce-i acum...

radulescu alexandru

10.03.2014 20:01

ai dreptate ...in plus se si imbata ca porcii

Gabi

10.03.2014 15:39

Oameni buni...ma adresez in special celor care iau apararea oamenilor de ordine si care spun ca au facut bine ca nu s-au bagat...pentru ce dumnezo is platiti aia acolo? sa isi etaleze brandu injectat si tatuajele cu pume si litere chinezesti? Indiferent cine a inceput disputa era de datoria lor sa ii desparta si sa ii scoata afara si sa cheme politia...de acolo se ocupau ei...Oamenii de ordine nu trebuie sa stea numai si sa se uite la o bataie si sa se bata si ei cand se mai aeriseste treaba...ei trebuie teoretic sa protejeze integritatea oamenilor...daca nu se stie cine a inceput o bataie ei trebuie frumos sa ii desparta pe cei in cauza si sa ii dea pe mana politiei nu sa stea si sa se uite dupa pitipoance si sa se ia de cine au ei chef!! 

Ioan

10.03.2014 16:05

Janis a fost un club original si "hip" in momentul cand a aparut. Avea o muzica alta decat ce era mainstream, era extra casual si avea un public de middle class young professionals. Imi aduc aminte ca, in scurt timp, s-a migrat publicul ala spre My Way, care a tintit oricum mai sus ca target economic/social si Janisul a ramas o masina de facut bani din studenti care au zero pretentii. Mi se pare geniala strategia managementului locului si felul in care fac bani din localurile astea pe cat mi se par de oligofreni stundetii din ziua de azi care sunt "piata" pentru asa ceva. Sa stai la coada ca sa intrii intr-un loc super inghesuit, unde pute, unde e igrasie, unde bei bautura ieftina, fumezi ca locomotiva in zero oxigen pana cand devii inert si sa numesti asta distractie e ceva... :) Daca aia r fi carciuma mea as mulge toti banii din ea dar n-as pune picioru acolo.Daca oamenii ar fi inteligenti ar boicota in mod natural locurile astea si atunci managementul ar fi nevoit sa ridice stacheta si sa se asigure ca iti asigura tot comfortul.

zero

10.03.2014 18:08

Imi place ca mereu domnu Adrian Munteanu este diplomat, ca nu cumva sa-si pateze marea afacere, insa ar trebui sa stie ca realitatea e departe de ceea ce crede el. Janisurile sunt focare de cocalari, iar grupuri de fete hartuite au fost destule, incidente la fel, care nu au ajuns neaparat la urechea bodyguardului. Nu sunt niste fantezii, chiar se intampla. Am o gramada de prieteni/cunoscuti care nu mai frecventeaza aceste cluburi tocmai din cauza tiganiei de acolo. Iar bucata de declaratie cu maximul de diplomatie din partea domnului patron este asta: "pentru ca nimic din ceea ce se intampla in tara noastra, din punct de vedere al legislatiei si educatiei, nu este de natura sa schimbe moravurile si tendintele". Cu atat mai putin va schimba dumnealui ceva, la ce fel de om este, cum isi trateaza angajatii si cum isi conduce afacerea asta.

Adonis

10.03.2014 18:16

adi munteanu cu litere mici: locul tau e langa aia din Dosarul Transferurilor. Ai mai fost acolo, esti obisnuit. Si apropo, ma, ''somitate''! Zilele saptamanii se scriu cu litera mare doar in limba engleza, nu si in limba romana.

Gheo

10.03.2014 18:27

Oare de bataia de VINERI de pe scari cand era unu intins la intrare si mai multi malaci dadeau in el ca in sacul de box nu relateaza nimeni. Pe urma l-au lasat sa zaca pe scari si lumea trecea pe langa el ca si cum nu era acolo...tot m-am umplut de sange incercand sa-l ajut. Pana la urma au venit cefele late de JANIS si l-au scos afara...Oare sa fie aceeasi chestie? Tot in jurul orei 2 era treaba... Jegos nejegos tot merge lumea acolo...weekend de weekeed este plin...

ionci betivnoto...

10.03.2014 19:23

ALEX DIMA.ESTI O PIZDA,ZIARISTI...mai pizde!Sunteti invidiosi pe Munteanu si Janisuri ca acolo merge toata lumea si mereu e plin.Mergeti fratilor in cluburi in care is 20 30 de persoane si nu e scandal,nu pizde,nu etc....:)))))Distractie in continuare!

radulescu alexandru

10.03.2014 19:53

si eu am vazut multe batalii in acest club...aici bodyguarzii nu fac ordine asa cum ar fii normal...ei instiga la violenta,nu intervin pt a aplana conflicte daca sunt create de prieteni de.ai lor interlopi...se imbata cot la cot cu clientii iar daca ai curajul sa.i privesti o sa fii intrebat:tie ce-ti trebuie bahh?!...cineva trebuie sa ia masuri cu acesti oameni de ordine care,repet :trebuie sa faca ordine nu haos

Doru

10.03.2014 22:41

Ce tupeu pe acest nerusinat de munteanu ! Auzi la el, statistici oficiale. Nu ti-e rusine sa minti cu nerusinare? Este cel rau famat loc din Cluj, alaturi fiindu-i doar localurile de manele. După cum raspunzi, se vede ca acest gen de incidente iti este familiar si ca singurul tau scop este acela de a da tuturor de baut, cat mai mult, fara a te interesa, macar vreo clipa, consecintele. Apropo, nu se sesizeaza nimeni cati oameni intra acolo claie peste gramada, ca jumatate sunt minori si ca primesc de baut puna nu mai stiu de ei, ca nu se respecta normele de curatenie, ca personalul trebuie sa suporte toate toanele si batjocurile patronilor, mai ales a unuia dintre ei si multe altele?indiferent daca cineva va lua masuri impotriva mizeriilor de acolo sau daca  va veni curand sfarsitul(fiecare pasare pe limba ei piere), se nu uiti ca sunt destui care te dispretuiesc pentru ce faci si, mai ales, pentru ce esti. 

Adauga comentariu