Banca Transilvania anunţă noile măsuri de susţinere a clienţior persoane fizice

Banca Transilvania este prima bancă din România care a anunţat, înca din 14 martie, măsuri de susţinere a clienţilor prin prelungirea perioadei de graţie la cardurile de credit şi posibilitatea amânării a până la 3 rate pentru creditele imobiliare şi de consum.

La fel, BT a fost prima bancă din România care a anunţat un cadru de măsuri imediate şi consistente pentru susţinerea IMM-urilor şi companiilor.

Între timp, au apărut iniţiative din partea Guvernului României, binevenite şi salutate de BT, pentru introducerea unor măsuri uniforme pentru românii cu credite care sunt afectaţi de contextul social şi economic actual.

Măsurile propuse de Guvern s-au concretizat în normele de aplicare ale OUG 37/2020 privind amânarea ratelor la credite, publicate în această săptămână în Monitorul Oficial.

Astăzi, Banca Transilvania anunţă noul program de susţinere a clienţilor în această perioadă grea, venind şi cu o măsură suplimentară. Noul program înlocuieşte programul care deja este în derulare. Ca întotdeauna, Banca Transilvania pune clienţii pe primul plan.

Detalierea măsurilor BT pentru clienţii persoane fizice:

Banca Transilvania oferă clienţilor afectaţi posibilitatea amânării ratelor pentru maxim 9 luni, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2020.
Perioada de creditare va fi prelungită cu o perioadă egală cu durata suspendării obligaţiilor de plată.
Pentru creditele cu garanţii imobiliare, dobânda acumulată în perioada de amânare va fi recuperată în maxim 60 de luni, iar suma astfel acumulată nu va fi purtătoare de dobândă, conform Ordonanţei de urgenţă.
Pentru creditele de nevoi personale, dobânzile acumulate vor fi reeşalonate până la finalul noii maturităţi – prelungite – a creditului, BT alegând ca şi pentru aceste sume să aplice o rată a dobânzii egală cu 0%. Măsura este suplimentară cerinţelor legale aprobate de către Stat.
În plus, banca va derula în paralel şi un program propriu, prin acelaşi mecanism, şi pentru clienţii care nu se încadrează în mod expres în prevederile OUG şi care nu au restanţe mai vechi de 1 martie a.c., dar nu  le-au putut achita din cauza că au fost afectaţi de actualul context. De asemenea, banca menţine perioada de graţie oferită la cardurile de credit, până la 25 mai a.c., aşa cum a fost anunţat în 14 martie a.c.

Pentru clienţi: care este primul pas pe care trebuie să îl facă

Pentru a beneficia de măsurile BT, clienţii trebuie să depună o solicitare în decurs de cel mult 45 de zile de la data intrării în vigoare a Ordonanţei de Urgenţă (30 martie a.c.), adică până în 14 mai a.c.
Clienţii băncii care au apelat deja la o forma de susţinere BT, pot să solicite amânarea în baza Ordonanţei, caz în care li se va sista facilitatea curentă şi vor fi înrolaţi în noul program cu data noii cereri.

 

Cum pot solicita clienţii amânarea ratelor:

Pe siteul BT;
Prin aplicaţia BT Visual Help (apel la 0264 30 80 00 – accesarea linkului primit prin SMS  - accesarea aplicaţiei/opţiune amânare rate), după care clienţii sunt contactaţi telefonic de bancă.
Telefonic, la 0264 30 80 28 (echipa Customer Care BT).

 

Banca Transilvania va lua legătura cu clienţii pentru un răspuns în maxim 15 zile de la data primirii solicitării.

Adauga comentariu