Din oras

Avem biciclete, avem statii, dar nu avem cine sa intretina reteaua de bike-sharing

Cele 540 de biciclete europene au fost aduse deja in Cluj-Napoca, constructorul proiectului a inceput sa instaleze softul pentru citirea cardurilor in statiile din oras, insa clujenii mai trebuie sa astepte pana cand sistemul bike-sharing va fi functional. Ultima piedica a acestui proiect european este prelungirea procedurii de achizitie publica pentru intretinerea retelei. Initial, acest contract de 6,2 milioane de lei a fost castigat de Regia Autonoma a Domeniului Public. CNSC a dispus, insa, ieri, ca primaria sa reevalueze ofertele.

Administrația locala a adjudecat, luna trecuta, contractul de intretinere a viitoarei retele de bike-sharing pe care este in curs sa o implementeze cu bani europeni. Contractul a fost castigat de Regia primariei care a ofertat cel mai mic pret – RADP Cluj-Napoca – si anume 6,2 milioane de lei. Acest contract era, practic, ultimul pas inainte de implementarea proiectului in Cluj-Napoca. Urmau sa fie aduse bicicletele si sa fie trasate traseele.

Numai ca licitatia a fost contestata de un alt participant, firma Wind Tehnologies SRL, iar Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor a admis, ieri, aceasta contestatie.

In contestatie, se arata ca oferta depusa de Regia Autonoma a Domeniului Public Cluj-Napoca este neconforma si inadmisibila, pe motiv ca regia nu are domeniu de activitate solicitat in aceasta achizitie, aceasta fiind mai degraba o companie de constructii si de servicii de salubritate.

CNSC a admis, ieri, contestatia formulata de SC Wind Tehnologies SRL si a dispus reevaluarea ofertelor.

Cu alte cuvinte, Comisia de licitatie a primariei trebuie sa reevalueze ofertele depuse pentru aceasta achizitie si sa ia o noua decizie. Intre timp, constructorul proiectului, Viacor Engineering, a inceput dotarea statiilor self-service din oras cu leduri si monitoare.

“Sistemul este in probe, acum a fost conectat la curent. Este vorba de ecran cu touch-screen, unde se introduce codul PIN. Fiecare card va avea un cod, care va fi citit. Dupa introducerea codului, va putea scoate o bicicleta. Pe ecran vor aparea si hartile cu traseul pistei. Aplicatia este realizata de constructor”, a explicat Ovidiu Campean, manager al proiectului european.

Mai mult, acesta arata ca la Cluj-Napoca au ajuns si cele 540 de biciclete care vor fi puse in circulatie pe traseele ce urmeaza sa lege Apahida si Floresti de Cluj-Napoca. Acestea au fost aduse din Bulgaria si au costat intre 150 si 200 de euro fiecare.

Proiectul de infrastructura urbana este finantat din fonduri europene si are o valoare totala de 17,6 milioane de lei. Pe langa cele 50 de statii de self-service, primaria va pune la dispozitia clujenilor 6.000 de carduri in baza carora pot inchiria biciclete in mod gratuit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *