In vizor

Autobuze fără aer condiționat. Boc: o problemă „punctuală”, deja rezolvată/ Sancționarea persoanelor care folosesc necorespunzător transportul: Va veni și acel moment

Problema autobuzelor fără aer condiționat nu reprezintă decât o problemă „punctuală” care a și fost rezolvată, după cum apreciază Emil Boc. Iar calitatea serviciului de transport public este „relativ” corespunzătoare. Singura problemă la care mai meditează administrația locală se referă la călătorii neîngrijiți, care răspândesc un miros mai puțin plăcut. Cum pot fi storși de bani cei fără venituri, oamenii neglijați ai străzii, cei care deranjează high class-ul orașului cosmopolit?

„Am verificat. Aceste lucruri sunt reale. Nu funcționează întotdeauna. Am comunicat regiei, companiei de transport public, care s-a conformat imediat. Și a reparat aceste lucruri. Sunt foarte atent la aceste sesizări din partea cetățenilor. Rămâne în continuare, eu spun, transportul în comun, cea mai importantă provocare pentru oraș”, s-a grăbit să raporteze Emil Boc.  

Întrebat, formal, de microfonul prietenos ce se va întâmpla cu hârburile CTP, Emi Boc a apreciat că neplăcerile au fost „punctuale”, iar Liviu Neag, directorul dintotdeauna al Companiei de Transport Public, a și rezolvat problemuța:

„Sigur că da. Au fost niște defecțiuni care au fost imediat remediate. Deci nu a fost o problemă structurală să nu existe aer condiționat.

A fost o problemă punctuală, pe anumite autobuze și a fost reparată.

Am apreciat întotdeauna promptitudinea cu care directorul Neag se raportează la aceste probleme. Constată, rezolvă în manieră pragmatică și încearcă să ofere servicii de calitate clujenilor în materie de transport public”, a adăugat edilul clujean. 

Ei bine, problema este departe de a fi rezolvată.

CITEȘTE ȘIVreme CANICULARĂ: clujeni sufocați în autobuzele CTP

Și pare a fi chiar „structurală”, iar aceasta dacă edilul clujean își va face timp să circule cu linia 5, direcția Aeroport – un hârb de autobuz infect, murdar, lipicios. O adevărată reclamă făcută orașului.

De asemenea, slujbașii municipali își pot face drum pe traseele liniilor 8 și 32, iar asta pentru a aminti doar câteva direcții unde pot fi văzute constant autobuze învechite, în continuare fără aer condiționat și nepermis de murdare. 

Probabil, pe direcția în care circulă staful administrației locale circulă autobuze pentru nomenclaturiști. Însă de departe, problema nu este deloc una „punctuală”.

În schimb, edilul clujean se arată nemulțumit de călătorii neîngrijiți.

Pe care abia așteaptă să-i sancționeze. Nu sunt puțini cei care știu că un controlor CTP se va îndrepta spre un cetățean onest pentru a-l amenda, numa’ bun pentru a fi sancționat!, și va evita persoanele recalcitrante, gata oricând să riposteze. 

Dar, să-l urmărim pe Emil Boc: 

„Eu circul aproape în fiecare zi cu transportul public și pot să fac și o imagine la fața locului.

Mă pot declara relativ mulțumit. Am și eu nemulțumirile… legate de faptul că uneori… știu eu, nu sunt în forma cea mai curată în care mi-aș dori-o.

N-a intrat încă în vigoare acea prevedere în care să poți sancționa persoanele care, știu eu, folosesc în mod necorespunzător transportul în comun. Va veni și acel moment.

Per ansamblu, pot să spun că transportul public din Cluj Napoca este un serviciu care are o calitate relativ corespunzătoare”, a conchis Emil Boc.

Relativ. 

Foarte relativ. 

Altfel spus, edilul clujean nu reușește încă să transpună în cuvinte ce vrea să transpună în lege locală: sancționarea persoanelor care put. 

Sună urât, dar asta voia să spună Emil Boc. E o bazaconie mai veche, care bâzâie prin meandrele administrației locale. 

Din păcate, în calitate de călător, nu am constatat un singur caz în care controlorii CTP să intervină pe lângă persoanele străzii, fără domiciliu, care-și duc veacul prin autobuze.

Din contra, căutați de bilete au fost și rămân doar cetățenii care pot plăti o amendă – știți voi, controlorii au o normă de amenzi pe zi – nicidecum cei care constituie o „problemă”. 

Cât de legală e soluția la care meditează Emil Boc, rămâne de văzut. Oricum, autobuzele tot fără aer condiționat au rămas. Fie că vrem, fie că nu vrem s-o recunoaștem.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *