In vizor

Aplicația de taxi Free Now, înlocuitoarea lui Clever, îi disperă pe clujeni: e cretin făcută, îi defavorizează pe taximetriști și îi întârzie pe clienții simpli

Aplicația Clever, inventată de niște români, ajunsese, până la preluarea de către concernul Daimler-Benz, să aibă sute de mii de utilizatori zilnic, grație designului intuitiv și a modului eficient de selecție a mașinilor. Toți taximetriștii o adoptaseră și Clever a dobândit o asemenea putere, încât aproape a distrus dispeceratele clasice de taximetrie.

Achiziționarea de către gigantul nemțesc Daimler a aplicației Clever nu a însemnat însă și îmbunătățirea experienței clienților persoane fizice, a taximetriștilor. Daimler a ținut morțiș să ucidă Clever, aplicația românească, și să impună de la 1 martie utilizatorilor din România aplicația mamă Free Now, ceea ce ar fi trebuit să însemne un boost de modernism și o experiență mult îmbunătățită a utilizatorilor. Când colo, Free Now este o aplicație șablon care, în doar câteva zile de utilizare, a reușit să îi scoată din minți pe taximetriști, cei care plătesc venituri serioase către Free Now de acum înainte.

Un taximetrist nervos ne-a sunt la redacție să își spună oful:

„Pentru Clever plăteam un abonament lunar destul de consistent, dar aplicația merita, pentru că era bine făcută. Cu Free Now s-a schimbat sistemul de tarifare total. Taximetriștii cu licență de Primărie plătesc un leu pe fiecare cursă către Free Now, iar cei care fac ride-sharing, 25% din fiecare cursă. Problema cea mai mare este că sistemul GPS de locație merge foarte prost față de Clever, iar felul în care se listează comenzile este unul cretin. Să vă explic de ce: un client din trei se poate răzgândi asupra destinației finale și să ne roage, cum ne ruga până acum, pe banii lui, să mai oprim în X sau în Y loc. Asta înseamnă o deviere de la traseu, care acum nu mai este posibilă. Dacă un client vrea să meargă pe strada Mehedinți, aplicația impune o tarifare fixă pentru ride-sharing de 15 lei, dar, dacă ajungem pe strada Mehedinți și clientul îmi cere să mă duc la Polus tot cu el, nu am cum să îl facturez pentru distanța Mehedinți-Polus, dacă sunt ride-sharing. Mai mult, sistemul aplicației nu permite editarea cursei, ci doar închiderea ei, iar eu nu pot să îl duc pe client decât la negru până la Polus, fiindcă el nu are cum să reinițializeze comanda și să mă ia tot pe mine și nici eu nu pot să o fac”, spune taximetristul supărat.

Nici clienții simpli nu sunt mai fericiți. O clujeancă ne-a lăsat următorul mesaj pe Facebook:

„Aplicația Free Now impune pentru distanțele scurte și medii un tarif foarte mic, de 10 lei, deși în practică el este 15 sau 19 lei, lucru care îi face pe taximetriști să refuze să ne ia comenzile pentru că li se pare puțin să se deplaseze pentru 10 lei. Aici apare altă dandana: dacă eu pun o cursă mai lungă, cu o destinație falsă, ca să îl stimulez pe șofer să vină la mine, nu am cum să îl rog să plătesc doar pentru destinația mea dorită sau realizată, ceea ce îmi dă un sentiment inconfortabil de jenă. Free Now este o prostie imensă și am ajuns să mă apuc să sun la dispeceratul clasic al firmelor, fiindcă nu mai pot cu nervii, după un weekend în care nu am reușit să găsesc nicio mașină prin această aplicație. ”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *