Justitie

"Americanul" liberal din Tritenii de Jos deszăpezește autostrada lăsată de americanii de la Bechtel

Singura bucată circulabilă din Autostrada Transilvania este deszăpezită începând cu această iarnă de o firmă din Câmpia Turzii, deținută în acte de fratele fostului candidat la primăria Tritenii de Jos din partea PNL, Emil Rusu, actual consilier local. Acesta a fost poreclit în campania electorală ”americanul” deoarece a stat în SUA șase ani. Politicianul este implicat în afacerile familiei. Deși numărul de telefon îi apare pe site-ul de prezentare al firmei de întreținere și deszăpezire drumuri, Emil Rusu ne-a spus că nu are de-a face cu ea.

Începând cu această iarnă, de deszăpezirea pe singurul tronson funcțional din Autostrada Transilvania (Câmpia Turzii -Gilău) se ocupă Maxi Prest Rce SRL, o firmă ”new entry” pe lista câștigătorilor de licitații de acest gen în zonă, după cum spune chiar directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri, Eugen Cecan: ”Eu nu i-am mai văzut până acum la licitații.”

Maxi Prest RCE din Câmpia Turzii este fosta firmă Rusu Băcănia SRL care, în 2005, și-a schimbat numele, iar în 2009 fostul patron Ispas Rusu i-a cesionat părțile sociale lui Ciprian Dorin Rusu. În acea perioadă, fratele acestuia din urmă, Emil Ștefan Rusu tocami revenise din SUA pentru a face afaceri la Cluj. ”Am fost plecat în Statele Unite timp de 6 ani, în perioada 2002-2008, apoi am revenit pentru a-mi porni propriul business aici.”, declara în martie 2016 Emil Rusu în ziarul Câmpia Express.

În iunie 2016, Emil Rusu, în vârstă de 34 de ani, a candidat din partea PNL pentru funcția de primar în comuna Tritenii de Jos. A pierdut în fața candidatului PSD, dar a intrat în Consiliul local al localității.

În august 2016, Maxi Prest RCE a câștigat Acordul cadru pentru deszăpezirea tronsonului de autostradă Câmpia Turzii-Gilău, în valoare de 13,6 milioane lei. S-au încheiat trei contracte subsecvente, ultimul până în 31 martie, în valoare totală de 2,6 milioane lei. Directorul DRDP Cluj, Eugen Cecan, spune că la nivel de regională se plătește cam 48 % din valoarea contractelor, căci nu ninge atât de mult.

Cecan a fost consilier județean din partea PNL, dar spune că nu-l cunoaște pe Rusu. ”Nu știam a cui este firma. Nu am auzit de el. Eu din 2012 nu mai fac politică deoarece nu am voie. Plus că dacă este la tineret, cu atât mai mult nu-l știu, căci eu îi știu pe cei vechi din partid. Oricum, a fost licitație electronică și nu se putea face vreo neregulă”, a spus Cecan.

Clujust l-a sunat pe Emil Rusu pe numărul afișat la contact pe site-ul firmei de întreținere drumuri și deszăpezire. „Nu am nicio implicare în firmă„, a declarat consilierul local. Când i-am spus de unde am luat numărul, a replicat: „O fi fost mai demult.” Deranjat vizibil de întrebări, a mai spus: ”Nu am de-a face cu firma Maxi Prest. Dacă ești jurnalist, verifică unde vrei, la Registrul Comerțului, să vezi că nu sunt în firmă.

Politicianul a confirmat că asociatul unic din Maxi Prest RCE este fratele lui.

Emil Rusu este asociat în acte la Agro Dinamic RCE SRL, ce se ocupă cu creșterea animalelor, și în Rusdan Conf SRL, alături de un anume Liviu Dan domiciliat în Cluj-Napoca. Această firmă are ca obiect de activitate ”Fabricarea altor articole de imbracaminte (exclusiv lenjeria de corp)”

Ne întrebăm retoric: Literele RCE de la cele două firme vin de la Rusu Ciprian și Emil?

S-a licitat și deszăpezirea pe tronsoane de autostradă aflate în lucru

Alte două bucăți din Autostrada Translvania (A3) au intrat la licitația din vara lui 2016, alături de tronsonul Turda-Sebeș din A10, au intrat la licitația din vara lui 2016, chiar dacă nu sunt terminate.

Reprezentanții a patru firme așteaptă cu nerăbdare să se finalizeze noile tronsoane de autostradă din zonă, căci se vor ocupa de deszăpezirea lor pe perioada 2016-2020. ”S-au încheiat acorduri cadru pentru cele trei tronsoane deoarece vor fi finalizate și să nu se mai facă o altă licitație. S-a licitat tot deodată”, a spus directorul DRDP Cluj, Eugen Cecan.

Acordul cadru pentru tronsonul Gilău-Nădășel a fost câștigat de asocierea Drum Construct și Caro Grup, la prețul de 3 milioane lei. Pe Suplacu de Barcău-Borș va deszăpezi Diferit SRL, valoarea acordului cadru fiind de 13,9 milioane lei, iar acordul pentru tronsonul Turda-Sebeș a fost câștigat de Eurosped la prețul de 25,5 milioane lei. Nu s-a semnat niciun contract subsecvent din cauză că niciun tronson nu este finalizat, astfel că deocamdată firmele nu încasează niciun leu.

Diferit SRL Cluj este deținută de Nicolae Petri (75%) și Daniela Petri (25%)

Caro Grup SRL din Sălaj, deținută de soții Călin Emil Damșa (75%) și Rodica Steluța Damșa (25%)

Drum Construct SRL din Maramureș, deținută de Ioan Iuga (99%) și Ileana Iuga (1%)

Eurosped SRL, deținută de Aurelia Giurgiu și condusă de clujeanul Călin Giurgiu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *