Alunecările de teren de pe drumul Oașului – Lomb ușurează bugetul local de 4 milioane lei

4 milioane lei trebuie să plătească acum Primăria din cauza recomandărilor greșite ale proiectantului drumului de acces de pe Oașului în Lomb (unde se construiesc Buftea de Cluj, Centrul de Sprijinire a Afacerilor TEAM și Cluj Innovation City). Deși studiile geotehnice au arătat că terenul este supus riscului de alunecări de teren, proiectantul nu a ținut cont de acest lucru, iar Primăria a dat ordin de începere a lucrărilor.

În ședința de Consiliu Local de marți, 16 mai va fi supus votului consilierilor locali proiectul de hotărâre referitor la indicatorii tehnico-economici pentru consolidarea zonei supusă alunecărilor de teren, unde se construiește drumul de acces spre Lomb. Investiția a fost estimată la aproape 4,1 milioane lei, fără TVA. Finanțarea se va asigura din fonduri de la bugetul local.
Vor fi făcute lucrări de reprofilare/descărcare a versantului, structură de sprijin formată din două rânduri de piloți forați (135 de piloți vor fi montați), lucrări de drenaj, lucrări de eliminare a deformațiilor din corpul drumului principal, lucrări de refacere a structurii rutiere și dispozitive de scurgere a apelor. Studiul de fezabilitate a fost întocmit de  SC Construct CDP SRL. Lucrările ar urma să fie realizate în șase luni.

Demersurile pentru construirea drumului de legătură între Oașului și Lomb au început în 2014, startul lucrărilor s-a dat în 2015, dar la două luni de la deschiderea șantierului lucrările au fost oprite din cauza alunecărilor de teren din amonte, pe o porțiune de 300 de metri. Reprezentanții Primăriei au spus atunci în 2015 că vina este a proiectantului, care a precizat în proiectul tehnic că nu este nevoie de lucrări de consolidare, deși studiile geo arătau clar că este nevoie de așa ceva.

„Întreaga zona geografică unde ne aflăm este o zonă cu riscuri punctuale de alunecări și aceste lucruri au fost relevate în studiile geo însă proiectul livrat de proiectant nu prevedea anumite lucrări de consolidare care iată se impun acum”, declara Oana Buzatu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca, în 2015, imediat după ce au apărut alunecările de teren.

Atunci, reprezentanții Primăriei amenințau că vor da în judecată proiectantul. Cu sau fără proces, administrația publică locală plătește acum scump recomandarea proiectantului.

Realizarea drumului de 1,6 kilometri costă aproximativ 9 milioane euro, bani care inițial erau asigurați de Uniunea Europeană, dar din cauza depășirii termenului limită de finalizare a proiectului (finalul anului 2015), finanțarea a fost pierdută așa că va trebui asigurată din bugetul local.

Deși întregul drum trebuia să fie gata la finalul anului 2015 (termen de realizare aproximativ șase luni), conducerea Primăriei estimează că nici în 2017 nu va fi gata, după cum spunea, în luna martie, city managerul Gheorghe Șurubaru.

„Din discuțiile pe care le-am avut sau cel puțin părerea mea este că cred că anul acesta nu o să reușim să îl finalizăm. Problema este foarte complexă acolo și deja avem a doua porțiune care cedează și necesită o consolidare pentru acest drum. Una dintre porțiuni este în contract, dar începe consolidarea”, a declarat Gheorghe Șurubaru, city-managerul municipiului Cluj-Napoca. El a mai spus că „este o zonă foarte instabilă și apar probleme din ce în ce mai multe”, declara Șurubaru.

 

Adauga comentariu