In vizor

Alianța Vestului, marele fâs electoral cu ZERO realizări

Alianța Vestului era anunțată în urmă cu un an ca un mare proiect menit să rezolve problemele de infrastructură ale celor patru municipii prin atragerea fondurilor europene direct de la Bruxelles, fără intermediul capitalei. Într-un an de zile Gheorghe Falcă, Nicolae Robu, Ilie Bolojan și Emil Boc  nu au realizat nimic concret, doar vorbe.

Un proiect viabil, sau doar un fâs electoral?

În lipsa unor proiecte demarate, vine întrebarea dacă acestă Alianța a fost realizată vreodată cu alt scop decât unul electoral, respectiv primarii PNL s-au aliat împotriv Guvernului PSD. Informațiile prezentate de Ziar de Cluj au arătat cum cele patru orașe aveau un excedent bugetar de 100 de milioane de euro. Acest lucru înseamnă că nu duc lipsă de bani, dar nu știu cum să îi cheltuie.

Una din ideile celor 4 primari a fost să lege Clujul de Timișoara prin Oradea și Arad printr-o linie ferată pe care să circule un tren de mare viteză. Iar o altă idee a fost să ceară bani pentru autostrăzi care să lege cele patru orașe. Acum este momentul cel mai bun să se gândească serios la aceste proiecte, dacă într-adevăr vor să le realizeze. Pentru depunerea cererii de finanțare au nevoie de acordul Guvernului, ori acum Guvernul e PNL, nu le mai poate pune nimeni bețe în roate. Sau tocmai pentru că au un un Guvern PNL, nu mai este nevoie de Alianțe, atrage Guvernul banii europeni în locul lor.

Cu excepția primarului din Oradea, ceilalți nu se pot lăuda că s-au descurcat prea bine în atragerea de fonduri europene. Este greu de crezut că brusc au devenit experți în acest domeniu. Mai mult, Gheorghe Falcă și Mircea Hava, au părăsit Alianța alergând voioși spre Parlamentul European. Hava, primarul orașului Alba-Iulia și-a arătat susținerea pentru Alianța Vestului, având intenția de a se alătura, dar chemarea Parlamentului European a fost mai puternică. 

Acest joc de imagine ii costă pe clujeni 165.000 de euro

Potrivit statului adoptat de Alianța Vestului, patrimoniul inițial al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Alianța Vestului este de 80.000 de lei (16.834 euro). În acest fel, contribuția participării municipiului Cluj-Napoca este în valoare de 20.000 de lei (4.208 euro).

De asemenea, se va aproba și o cotizație anuală de 0,5 euro pentru fiecare locuitor cu domiciliul în municipiul Cluj-Napoca, destinată acoperirii cheltuielilor pentru funcționarea aparatului tehnico-operațional, adică aproximativ 162.000 de euro.

Boc nu reușește să rezolve problemele de trafic de la nivelul municipiului, dar are pretenția de a găsi soluții pentru problemele de infrastructură regionale. Clujenii sunt blocați în trafic deoarece Boc se concentrează pe proiecte bombastice care sunt încă la stadiul de proiect precum tren metropolitan sau centură metropolitană.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *