PORTRET

Adrian Pop, managerul PMA, una dintre cele mai mari firme de producție publicitară din Ardeal:"Pot să produc orice, de la o carte de vizită până la o reclamă luminoasă sau un stand comercial"

Adrian Pop este managerul PMA, una dintre cele mai mari firme de producție publicitară din Ardeal. A început activitatea în acest domeniu în 1993, cu prima sa firmă, Pablo Impex, urmată de PMA Invest, deschisă din 1998. Cele două firme ale sale sunt într-o continuă retehnologizare, ținând mereu pasul cu tot ce apare nou în domeniu. A deținut prima imprimantă de format mare din Cluj și a reinvestit mereu, pentru a putea oferi servicii complete de producție publicitară, pentru toate cerințele și exigențele clienților.

Cele două firme ale lui Adrian Pop sunt o afacere de familie: alături de el lucrează și soția sa, și fiul, împreună cu familia extinsă de 50 de angajați. Managerul PMA este un om sociabil, deschis la provocările pe care i le scoate în cale activitatea sa, ce îi place într-o asemenea măsură, încât, deși lucrează de dimineața până seara, nu simte că muncește, ci că trăiește mulțumirea unei vieți frumoase.

A lucrat în cercetare, iar după Revoluție a devenit întreprinzător privat

Adrian Pop e de origine din Satu Mare și a venit la Cluj ca student la Facultatea de Medicină Veterinară. Înainte de Revoluție a lucrat timp de 4 ani în cercetare în domeniul său de studii, pe partea de medicamente pentru animale, pentru CAP-uri.

După Revoluție, a devenit întreprinzător privat, deschizând prima afacere de familie, împreună cu soția:

,,Toată lumea credea că poate să facă o afacere după Revoluție. Am făcut un mic magazin, o afacere de familie, cu soția mea, în Mănăștur. Am adus primele televizoare color, primele telefoane fără fir, primele lămpi cu fibră optică, pe care le vindeam în tot orașul; cam ăsta era trendul la toată lumea.”

În perioada respectivă nu se prea găsea lapte și, fiind medic veterinar și având colegi medici, Adrian Pop putea să facă  rost de lapte și a ajuns sa distribuie lapte la domiciliu. Oamenii se abonau și în fiecare dimineață găseau sticla de lapte la ușă. Așa a ajuns să distribuie până la 50.000 de litri pe lună.

Până să ajungă la firma de producție de publicitate, el a făcut mai multe afaceri, de la distribuție  de lapte, la magazine și importuri. Pablo Impex, prima firmă, o deține din 1993, de când a plecat din munca de cercetare de la facultate; PMA Invest a deschis-o în 1998, amândouă având același obiect de activitate, dar pe direcții diferite: Pablo se ocupă de reclame luminoase, structuri metalice, mobilier comercial și gravură, iar PMA de partea de print, de imprimări de obiecte promoționale.

Coca-Cola, un prim și fidel client important

Printr-o conjunctură favorabilă, a avut încă de la început o colaborare cu un client important, Coca-Cola, client care i-a rămas fidel de atunci și până acum:

,,Un amic de-al  meu s-a angajat la punctul de lucru Coca-Cola ca și agent de vânzări. Am avut atunci primul aparat de laminat și primul copiator color Canon din Cluj și cu ăsta am făcut primele cărți de vizită pentru colegul meu care a ajuns la Coca-Cola, și au ieșit bine, și așa am reușit să îmi fac intrarea la Coca-Cola, cu care lucrez și acum; de atunci am aceeași colaborare, din ’96, de când au intrat în România. Asta a fost prima chestie care m-a orientat spre partea de publicitate.”

În producția publicitară fiecare zi e o nouă provocare

Apoi, munca în producția de publicitate a fost pentru Adrian Pop o provocare zilnică, pentru că în fiecare zi i se cerea să facă ceva nou. Așa a perseverat pe partea de producție publicitară, și nu ca agenție de publicitate, lui plăcându-i mai mult să producă, să facă creație împreună cu angajații săi:

,,În fiecare zi  era un client nou, îmi plăcea că  nu mă  plictiseam, aveam provocări aproape zilnice: fiecare cerea altceva, se gândea la un alt tip de obiect promoțional și trebuia să îl execuți. Am ținut pasul cu partea tehnică, ce mie îmi plăcea foarte mult, pentru că de-asta fac producție și nu agenție. În 2005 am avut prima imprimantă de format mare din Cluj, am ținut pasul tot timpul cu tot ce apărea nou, și acum țin pasul.”

A investit constant în tehnologie și în resursa umană

Adrian Pop nu a investit doar în tehnologie, ci și în partea  de resurse umane. Și-a format oamenii și i-a menținut în firma sa, unii dintre angajații actuali fiind aceiași de la început. ,,Dacă nu au plecat, înseamnă că au fost mulțumiți”, constată cu satisfacție managerul ce în prezent are, în ambele firme, un  număr  de 50 de angajați.

Adi Pop a reinvestit mereu, din dorința ca firmele sale să poată realiza tot ce înseamnă producție publicitară, începând de la mobilier comercial și până la cel mai mic obiect promoțional. Cele două firme dețin propriile spații de producție, pe o suprafață totală de 1500 de mp, iar, ca și clienți, la serviciile  sale apelează agențiile de publicitate, dar și clienți direcți. E o piață dinamică, în  care noul devine vechi într-o clipită:

,,Tot timpul când apare ceva nou ne interesează. Așa repede merge treaba asta, că mereu apare ceva nou înainte de a se învechi ceea ce am luat. E o piață dinamică, îmi place, de-asta nu fac altceva.”

,,Niciodată  nu am zis nu la nimeni: tot ce este sport și cultură, suntem aproape”

Soții Pop, prin firmele pe care le dețin, sunt susținători ai tuturor evenimentelor sportive și culturale din Cluj, la care încearcă să fie mereu parteneri:

,,Niciodată  nu am zis nu la nimeni: tot ce este sport și cultură, suntem aproape. Îi ajutăm, le facem partea de bannere, de afișe, de tricouri, tot ce au ei nevoie. Suntem parteneri tradiționali la TIFF, la Festivalul de Comedie, la Jazz in the Park, tot ce este cultură și sport pe plan local.”

Rețeta sa de succes în afaceri

Succesul în afaceri al lui Adrian Pop a presupus o rețetă compusă din mai multe ingrediente: consecvență, tenacitate, seriozitate, sociabilitate și un strop de noroc:

,,Am reușit, odată că am fost consecvent și nu am făcut azi o afacere și  mâine alta. Nu mi-am schimbat activitatea în funcție de ce mergea pe  moment, am fost serios și  m-am focalizat pe o afacere prin care am încercat să mulțumesc pe toată lumea, să iasă lucrurile foarte bine. Sunt foarte bun și la partea de povești, sunt destul de flexibil și de deschis și atunci când relaționezi ușor cu oamenii și afacerile pe care le faci merg mult mai ușor, mult mai lin și ai mult mai multe șanse de reușită din prima. Și faptul că am făcut o afacere de familie a însemnat mult, faptul că toți membrii familiei lucrează în cadrul firmei mele: soția, copilul, fratele soției și soția fratelui soției mele. Dar am avut și un pic de noroc, pentru că fără noroc nu faci nimic, poți să fii și deștept, să ai și bani, și sănătate, și tot!”

Cele 3 atuuri ale firmelor sale: capacitatea mare de producție, termenul scurt de execuție și prețul de producător

Față de alte firme de profil, PMA și Pablo Impex au cel mai mare număr de angajați și astfel și cel mai mare volum de lucrări pe care îl pot acoperi, datorită utilajelor performante și factorului uman, la fel de performant:

,,Încercăm să acoperim toată plaja producției publicitare și când zic toată plaja, asta înseamnă că pot să produc de la o carte de vizită la o broderie, la o reclamă luminoasă, la o gravură, un mobilier sau un stand comercial. Le facem noi, nu apelăm la alții, absolut tot ce ține de producție publicitară.”

Avantajul celor ce apelează la firmele de producție publicitară ale lui Adrian Pop, e că pot beneficia de toate serviciile de producție publicitară de care au nevoie, într-un singur loc, nemaifiind nevoiți a alerga de la o firmă la alta pentru realizarea unor produse diferite. Un al doilea avantaj este reprezentat de prețul de producător, iar al treilea, de viteza timpului de execuție. Având logistică performantă și personal cu experiență, timpul de execuție a lucrărilor este mult redus.

Adrian Pop, prin firmele sale, PMA Invest și Pablo Impex, a reușit astfel să se impună și să se mențină pe piață drept unul dintre cei mai mari și mai serioși actori ai producției de publicitate. Prin capacitatea mare de producție, termenul scurt de execuție și prețul de producător, afacerea sa de familie va rămâne mult timp de acum încolo în topul firmelor de profil, spre satisfacția clienților și a managerului absolut pasionat de munca sa.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *