Din oras

Abonaţii CTP care au carduri, încurcaţi de vandali şi defecţiuni

Compania de Transport Călători încearcă să facă faţă numărului mare de persoane care circulă cu mijloacele de transport în comun, însă, pe lângă neajunsurile care ţin de companie, apar şi altele, cauzate de nesimţire, teribilism, alcool sau rea-voinţă.

Posesorii de carduri, nominale sau nenominale, îşi pot încărca de la terminalele din staţii biletele sau abonamentele. Însă aceste terminale sunt frecvent nefuncţionale, parţial sau total, ori acceptă selectiv plata (unele nu acceptă bancnote, altele nu acceptă carduri), ori pur şi simplu sunt vandalizate.

În momentul de faţă, 5 staţii nu funcţionează.

Problema este că, dacă nu îşi pot încarcă aceste carduri, posesorii lor pot fi amendaţi de controlori sau pot fi nevoiţi să îşi ia bilete la suprapreţ.

„Am încercat duminică să îmi pun nişte drumuri pe card. Nu mai aveam. Şi nu am putut, pentru că nu funcţiona aparatul. M-am suit în troleu aşa, cu inima strânsă. Dacă venea controlul, eu ce făceam? Le spuneam că nu le merge aparatul? Râdeau de mine şi cu zâmbetul pe bune mă uşurau de 35 de lei”, povesteşte un abonat CTP.

Cititoarele de carduri din mijloacele de transport se defectează frecvent. Am făcut o solicitare, în acest sens, şi am aflat că, în date de 26 septembrie, de exemplu, au fost raportate 94 mijloace de transport care prezentau defecte la sistemul de validare electronic. Dintre acestea, 16 aveau o eroare la computerul de bord care afecta toate validatoarele în timp ce 78 aveau un singur validator defect, celelalte validatoare fiind funcţionale.

Principalele defecte care apar în sistemul de validare sunt:
Validatorul nu trage biletul pentru a-l valida ( 63 defecte)
Validatorul nu validează cardul ( 16 defecte)
Alte tipuri de defecţiuni ( 15 defecte) cum ar fi: ora este eronată, validatorul este oprit, nu afişează linia, nu are sunet, touchscreen nefuncţional, software neactualizat.

„Pentru identificarea şi remedierea defecţiunilor apărute se fac verificări la capăt de linie, se curată fantele pentru bilete şi se elimina resturile de hârtie, alte obiecte şi praful. Se verifică conexiunile cititoarelor de carduri şi se actualizează versiunile de soft. Se contactează furnizorul sistemului pentru defectele în garanţie.
Datorită exploatării intense defectele vor apărea permanent, CTP încercând în această perioada să îmbunătăţească timpul de remediere al lor”, ne informează reprezentanţii companiei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *