7 milioane lei costă întreținerea bicicletelor din programul Bike-Sharing

Întreținerea sistemului Bike-Sharing a fost scoasă la licitație, în urmă cu câteva zile. Primăria Cluj-Napoca pune la bătaie 7.043.425 lei, din bugetul local, pentru contractarea acestor servicii. Câștigătorul va semna un contract valabil patru ani, cu dreptul de a subcontracta aceste servicii.

Potrivit caietului de sarcini, valoarea celui mai mic contract subsecvent este de 10.000 lei fără TVA și a celui mare contract subsecvent poate să fie de 1.140.000 lei fără TVA. Firma care se va ocupa de aceste servicii trebuie să asigure diverse piese de schimb, să repare și să întrețină piesele speciale pentru biciclete.

Licitația anterioară, care a avut loc în 2014, a fost câștigată de Regia Autonomă a Domeniului Public. Atunci au depus oferte RADP, SC Sport Arena SRL şi SC Wind Technologies SRL. Doar două oferte au fost declarate admisibile, la care au fost deschise propunerile finaciare: SC Wind Technologies SRL – 7.205.647 lei fără TVA și Regia Autonoma a Domeniului Public Cluj-Napoca – 6.201.464, 8 lei fără TVA. S-a aplicat criteriul „preţul cel mai scăzut”, astfel că licitaţia a fost adjudecată către RADP.

Proiectul Bike-Sharing a fost dat în funcțiune în noiembrie 2015, cu 3 ani întârziere. Inițial, valoarea proiectului a fost de 2,6 milioane euro, dar la momentul inaugurării a ajuns să coste 3,1 milioane euro. Deși, în 2016 conducerea Primăriei promitea că vor fi realizate mai multe piste pentru biciclete și mai multe stații, nu s-a mai făcut nimic. În prezent, pistele sunt insuficiente, încep și se termină nicăieri. Pe alocuri trec prin stațiile de autobuz sau pe trotuare astfel că sunt ocupate de șoferii care parchează neregulamentar.

La nici o lună de la inaugurare, Bike-Sharing a fost închis pentru mentenanță, fiind repus în funcțiune abia în martie 2016.

De la momentul inaugurării au fost făcute numeroase sesizări și reclamații cu privire la funcționarea defecturoasă a acestui program.


 

Adauga comentariu