Analiza

33 de milioane de lei, bani publici prăduiţi de incompetenţii din primărie

Curtea de Conturi a scos la iveală o serie de deficienţe, consemnate într-un Raportul de audit financiar întocmit în luna aprilie 2016, încheiat în urma acţiunii de „Audit financiar asupra conturilor anuale de execuţie bugetară ale Unităţii Administrativ Teritoriale ale Municipiului pe anul 2015”, desfăşurată la Primăria Cluj-Napoca.

Doar sumele scrise negru pe alb, adunate, arată că primăria a cheltuit 33 de milioane de lei ilegal, nepotrivit sau incorect.

De unde am scos această cifră? Din decizia Curţii de Conturi. Această arată, punct cu punct, leu cu leu, cum au fost făcute plăţile, pe ce s-au dus banii cu care s-ar fi putut construi parkinguri, creşe, şcoli.

Iată cum au plătit clujenii incompetenţa, mai exact 32.925.001 lei:

 

1.Nu au fost înregistrate în evidența contabilă obiectivele de investiții publice finanțate din taxa specială instituită la nivelul Municipiului Cluj-Napoca, în valoare de 11.754.682 lei.

 

2.În anul 2015 nu au fost realizate în toate cazurile venituri la bugetul local al Municipiului Cluj-Napoca reprezentând impozit pe spectacole, datorat de către organizatori de spectacole care au beneficiat de la bugetul local finanțări nerambursabile, nefiind realizate astfel venituri estimate în sumă de 123.575 lei.

 

3.Nu a fost stabilită şi încasată în cuantumul şi la termenele prevăzute de lege toate veniturilor din taxa pentru servicii de reclamă și publicitate, nefiind efectuate inspecții fiscale în vederea stabilirii obligațiilor contribuabililor înregistrați la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Cluj, care au în obiectul de activitate astfel de prestații și care nu au declarat obligațiile respective. Din verificarea rapoartelor întocmite de beneficiarii fondurilor nerambursabile, s-au constatat plăți efectuate pentru servicii de publicitate, unor persoane juridice, care nu au declarat și achitat taxa pentru servicii de reclamă și publicitate, fiind estimată o taxă datorată de 3.539 lei.

 

4.Nu au fost efectuate verificări, în toate cazurile, privind realitatea datelor declarate de către contribuabili, persoane juridice, în vederea stabilirii impozitului pe clădiri.- peste 300 de imobile nu au fost declarate in vederea impozitarii, nu se poate estima valoarea prejudiciului.

 

5.În anul 2015 au fost efectuate plăţi nelegale în sumă de 9.268.449 lei, reprezentând drepturi salariale acordate necuvenit tuturor angajaţilor din aparatul de specialitate al primarului, prin includerea în salariul de bază a unor sume prevăzute de art. 14 din Legea nr.285/2010 (stimulente), în condiţiile în care unii angajaţii ai entităţii nu aveau atribuţii şi nu au contribuit la administrarea creanţelor fiscale, aşa cum sunt definite de art. 1 din O.G. nr. 92/2003.

 

6.Au fost efectuate plăți nelegale către SC Loial Impex SRL Suceava, pentru lucrări de aplicare marcaje rutiere cu produse speciale, lucrări care au făcut obiectul unui contract subsecvent încheiat în baza unui acord cadru a cărui durată de execuție a încetat, iar Municipiul Cluj-Napoca avea încheiat un nou acord cadru, cu un alt contractant, la prețuri mai mici, fiind cauzat un prejudiciu instituției în sumă de 620.694 lei.

 

7.Pentru lucrările de ”Reparații curente de urgență și întreținere la unitățile de învățământ preuniversitar din Municipiul Cluj-Napoca” au fost atribuite și încheiate contracte subsecvente cu încălcarea prevederilor legale, fiind cauzat un prejudiciu bugetului local în sumă estimată de 2.690.672 lei.

 

8.Au fost acordate nelegal finanțări nerambursabile unor asociații și fundații, în condițiile în care acestea au desfășurat și realizat activități care au generat profit, fiind cauzat un prejudiciu bugetului Municipiului Cluj-Napoca, în sumă de 6.027.585 lei.

 

9.Au fost acordate finanțări nerambursabile de la bugetul local, la mai multe asociații sau fundații, care nu au prezentat documente justificative corespunzătoare, fiind cauzat un prejudiciu bugetului local în sumă de 545.271 lei.

 

10.În anul 2015 au fost acordate sume mai mari decât cele cuvenite mai multor asociații și fundații, care nu au respectat angajamentele luate privind structura bugetului prevăzută în contract, fiind cauzat un prejudiciu bugetului local în sumă de 277.663 lei.

 

11.Nu au fost respectate prevederile legale privind derularea Contractului de finanțare nerambursabilă pentru proiectul ”Festivalul internațional de film Transilvania 2014”, realizat de Asociația pentru Promovarea Filmului Românesc, fiind cauzat un prejudiciu Municipiului Cluj-Napoca în sumă de 444.257 lei.

 

12.A fost acordată nejustificat din bugetul local Eparhiei Reformate din Ardeal, suma de 160.000 pentru renovarea clădirii din Piața Mihai Viteazu, nr. 1, clădire cu destinație economică, care generează profit, fiind cauzat un prejudiciu Municipiului Cluj-Napoca în sumă de 170.257 lei.

 

13.Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Cluj-Napoca – În anul 2015 au fost efectuate plăţi nelegale în sumă de 438.933 lei, reprezentând drepturi salariale acordate necuvenit angajaţilor Serviciului Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor, prin includerea în salariul de bază a unor sume prevăzute de art. 14 din Legea nr. 285/2010 (stimulente), în condiţiile în care angajaţii entităţii nu aveau atribuţii şi nu au contribuit la administrarea creanţelor fiscale, aşa cum sunt definite de art. 1 din O.G. nr. 92/2003.

 

14.Serviciul Public pentru Administrarea Obiectivelor Culturale Cluj-Napoca – În anul 2015 au fost efectuate plăți nelegale în sumă de 128.339 lei, reprezentând drepturi salariale acordate necuvenit angajaților Serviciul Public pentru Administrarea Obiectivelor Culturale, prin includerea în salariul de bază a unor sume prevăzute de art. 14 din Legea nr. 285/2010 (stimulente), în condițiile în care angajații entității nu aveau atribuții și nu au contribuit la administrarea creanțelor fiscale, așa cum sunt definite de art. 1 din O.G. nr. 92/2003.

 

15. Direcţia de Asistenţă Socială şi Medicală Cluj-Napoca – În anul 2015 au fost efectuate plăţi nelegale în sumă de 1.053.826 lei, reprezentând drepturi salariale acordate necuvenit angajaţilor Direcţiei de Asistenţă Socială şi Medicală, prin includerea în salariul de bază a unor sume prevăzute de art. 14 din Legea nr. 285/2010 (stimulente), în condiţiile în care angajaţii entităţii nu aveau atribuţii şi nu au contribuit la administrarea creanţelor fiscale, aşa cum sunt definite de art. 1 din O.G. nr. 92/2003.

 

16.Au fost plătite necuvenit ajutoare pentru încălzirea locuinţei, în sumă de 40.467 lei unor titulari care deţin depozite bancare cu valoare de peste 3.000 lei.

 

17. Cantina de Ajutor Social și Pensiune Cluj-Napoca – În anul 2015 au fost efectuate plăţi nelegale în sumă de 817.596 lei, reprezentând drepturi salariale acordate necuvenit angajaţilor Cantinei de Ajutor Social și Pensiune Cluj-Napoca, prin includerea în salariul de bază a unor sume prevăzute de art. 14 din Legea nr.285/2010 (stimulente), în condiţiile în care angajaţii entităţii nu aveau atribuţii şi nu au contribuit la administrarea creanţelor fiscale, aşa cum sunt definite de art. 1 din O.G. nr. 92/2003.

 

18.Centrul Bugetar de Administrare Creșe Cluj-Napoca – În anul 2015 au fost efectuate plăți nelegale în sumă de 2.179.634 lei, reprezentând drepturi salariale acordate necuvenit angajaților Centrului Bugetar de Administrare Creșe, prin includerea în salariul de bază a unor sume prevăzute de art. 14 din Legea nr.285/2010 (stimulente), în condițiile în care angajații entității nu aveau atribuții și nu au contribuit la administrarea creanțelor fiscale, așa cum sunt definite de art. 1 din O.G. nr. 92/2003.

 

19.Grădiniţa cu Program Prelungit “Albă ca Zăpada” Cluj-Napoca – Efectuarea de plăți în sumă totală de 58.685,60 lei în mod eronat de la Titlul II – Bunuri şi servicii în loc de Titlul XII – Active nefinanciare, reprezentând lucrări de refacere a acoperișului din țiglă la clădirea grădiniței din str. Ion Creangă.

 

20.Colegiul Tehnic “Edmond Nicolau” Cluj-Napoca – Organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii s-a efectuat fără respectarea prevederilor legale.

 

21.Colegiul Tehnic “Edmond Nicolau” Cluj-Napoca – Efectuarea de plăţi în sumă totală de 144.140 lei în mod eronat de la Titlul II – Bunuri şi servicii în loc de Titlul XII – Active nefinanciare, reprezentând lucrări de termoizolare cu polistiren a corpurilor de clădire A şi B ale colegiului.

 

22. Colegiul Tehnic “Edmond Nicolau” Cluj-Napoca – Efectuarea de plăţi nelegale în sumă totală de 3.981 lei pentru lucrări de reparaţii curente care nu au fost executate.

 

23.Liceul cu Program Sportiv Cluj-Napoca – Efectuarea de plăți în sumă totală de 109.996 lei în mod eronat de la Titlul II – Bunuri şi servicii în loc de Titlul XII – Active nefinanciare, reprezentând lucrări de termoizolare cu polistiren a clădirii liceului și rampă pentru persoanele cu dizabilități.

 

24.Liceul cu Program Sportiv Cluj-Napoca – Efectuarea de plăţi nelegale în sumă totală de 8.305 lei pentru lucrări de reparații curente care nu au fost executate.

 

25.Seminarul Teologic Ortodox Cluj-Napoca – Organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii s-a efectuat fără respectarea prevederilor legale.

 

26. Colegiul Tehnic ”Napoca” Cluj-Napoca – Au fost cuprinse eronat în buget și efectuate plăți în sumă de 105.978 lei, de la Titlul II – Bunuri şi servicii în loc de Titlul XII – Active nefinanciare, reprezentând lucrări de termoizolare cu polistiren clădire școală și amenajare curte interioară (Termosistem + pavaj)

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *