Din oras

16 hectare din terenul Aeroportului, “furate” pentru park and ride-ul Primăriei și Consiliului Județean. Ce părere are conducerea aeroportului

Consiliul Județean (CJ) Cluj a aprobat dezmembrarea a 4,2 hectare de teren din totalul de 123 hectare al Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca în vederea realizării unui park and ride cu aproximativ 1.000 de locuri de parcare. Urmează să mai fie desprinse încă 12 hectare din terenul aeroportului, pe care ar urma să se construiască un parking, dar și un centru expozițional.

Conducerea aeroportului consideră benefic proiectul park and ride. 

“Considerăm că este pozitiv pentru că este foarte aproape de terminalele aeroportului. Nu considerăm că este un dezavantaj. Noi avem un proiect de dezvoltare pentru 7 milioane de pasageri, urmează, sperăm Consiliul Județean să facă licitația pentru realizarea unui terminal cargo. A crescut foarte mult traficul de marfă, deja sunt operatori care vin cu avioane mari, este vorba de Boeing 737, este foarte important pentru Cluj că avem un trafic de marfă”, a declarat, pentru Ziar de Cluj, David Ciceo, directorul Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca.

Parcarea ar urma să fie realizată sub nivelul solului, aproximativ cu o jumătate de nivel, astfel încât să poată fi ridicat și un etaj. Parcarea se află în zona de protecție a culoarului de zbor al avioanelor, motiv pentru care nu poate fi înălțată mai mult de unul sau două niveluri.

În ședința de Consiliu Județean de la sfârșitul lunii august, a fost aprobat protocolul de colaborare între forul județean și Consiliul Local.

“Parcările sunt îndeosebi problematice cu precădere în centrul orașului Cluj-Napoca și lipsesc facilități de park and ride care să ofere o integrare cu sistemul de transport public în puncte cheie de intrare în municipiu dinspre Florești, Baciu sau Apahida”, se arată în proiectul de hotărâre.

Potrivit protocolului de colaborare, Primăria Cluj-Napoca va asigura realizarea unor stații pentru mijloacele de transport în comun cu dotările și infrastructura aferentă, stații de bike sharing, amenajare acces auto/pietonal, iar Consiliului Județean îi revine realizarea, administrarea și întreținerea parcării “cu mențiunea că aceste facilități vor funcționa contra cost, taxele urmând a fi stabilite și încasate de către județul Cluj”.

“Consiliul Județean va finanța realizarea proiectului și va asigura administrarea acestuia, stabilirea taxelor, încasarea și utilizarea acestora. Județul Cluj va asigura elaborarea și obținerea certificatelor de urbanism în scopul realizării proiectului, elaborarea planurilor urbanistice zonale necesare proiectului, efectuarea, în comun cu Primăria, a achizițiilor specific pentru elaborarea documentațiilor necesare (studiu de fezabilitate, documentația pentru autorizarea lucrărilor de construire, proiect tehnic, detalii de execuție). Municipiul Cluj-Napoca va asigura conferirea de support tehnic, consultarea populației, avizarea și aprobarea planurilor urbanistice zonale necesare proiectului, suportarea tuturor cheltuielilor legate de stațiile de pentru mijloacele de transport în comun cu dotările aferente, amenajarea de stații de bike sharing și amenajarea de acces auto/pietonal”, se prevede în protocol.

Protocolul este valabil pe o perioadă de 49 de ani cu posibilitatea prelungirii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *