Rautacisme

10 milioane euro pentru SF-ul metroului. Încă un studiu peste care se va așterne praful?

Emil Boc a lăsat lucrurile în ordine înainte de a pleca să bată toba în Franța, pentru meciul de FED Cup al României. Într-o postare pe Facebook, edilul orașului a anunțat demararea licitației pentru studiul de prefezabilitate pentru construirea metroului și a trenului metropolitan. Aproximativ 10 milioane de euro sunt costă aceste studii. De unde va avea Primăria Cluj-Napoca bani? Să fie doar o coincidență faptul că în plină campanie electorală primarul insistă cu metroul și trenul metropolitan?

„A fost publicată în SICAP (Sistemul Informatic Colaborativ pentru Achiziții Publice) licitația pentru Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate, Fezabilitate, impact asupra mediului și evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiții „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții”, a anunțat Boc.

Termenul de depunere a ofertelor este 1 iulie 2019.

Elanul primarului continuă cu precizarea modului în care vor fi realizate cele două proiecte:

„În prima etapă va fi realizat Trenul Metropolitan pe infrastructura actuală. În această fază va fi implementat un sistem de transport rapid care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășelu și stația de la Bonțida, pe o lungime de aproximativ 43 de km.

Punctele de oprire actuale vor rămâne aceleași și se propune adăugarea unor noi stații de oprire în zonele: Baciu, Tetarom pe str. Tăietura Turcului și la podul Ira pe str. Aurel Vlaicu.

Pentru fiecare punct de oprire se vor analiza facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare, toalete, puncte de procurare a biletelor (automate/case), etc. De asemenea se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni și se va realiza conectivitatea cu transportul public local la fiecare punct de oprire.

În cea de a doua etapă va fi realizat metroul pe axa vest-centru-est care urmărește să deservească principalele puncte de interes pornind din Gilău până la podul Ira, pe o lungime de aproximativ 16 km. Proiectul va avea două părți.

În prima parte se va realiza legătura dintre comuna Florești și Podul Ira pe următorul traseu propus: zona de sud a comunei Florești – viitorul spital regional de urgență – centrul comercial Vivo – cartierul Mănăștur – centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira.
Pentru zona din afara orașului se va studia posibilitatea realizării metroului suprateran, iar de la intrarea în Cluj-Napoca acesta urmând a fi realizat în subteran.

A doua etapă a realizării metroului vizează crearea legăturii dintre comunele Florești și Gilău.

Până la implementarea celei de a doua etape, conectivitatea dintre Gilău și Florești va fi asigurată prin autobuze care vor deservi această zonă în vederea asigurării accesului oamenilor la metrou. De asemenea, va fi asigurată prin autobuze legătura dintre Gilău și Nădășelu pentru cei care doresc să folosească trenul metropolitan”.

Boc a uitat să precizeze că metroul clujean va fi realizat peste cel puțin 20 de ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *