Din oras

0264984, linia scurta dintre primar si cetatean

Clujenii au multe pe suflet. Si ar vrea ca si primarul lor, tot clujean, sa le auda, sa empatizeze sau macar sa afle de micile lor drame. Dar cum primarul nu mai acorda de mult timp audiente, clujenii trebuie sa se multumeasca cu „varsarea nadufului” prin intermediul telefonului.

Iar atunci cand vad ca exista o problema in oras, indiferent de natura ei, multi clujeni se simt obligati moral sa o anunte autoritatilor. Acestia au la dispozitie un numar scurt, 0264984.

Initial, 984 a fost branduit ca „telefonul Cetateanului”, ca apoi sa devina al primarului.

Ati crede ca acest telefon este rosu, de cate nimicuri ar putea fi raportate, zilnic. Dar nu e chiar asa. Prin intermediul acestui numar de telefon se primesc zilnic 30-40 de sesizari. Preponderent, acestea sunt de natura tehnica (iluminat public, spargeri retele, lipsa capace canal, gropi carosabil etc). De asemenea, multe dintre sesizari se refera la salubritate: gunoi neridicat, altul decat cel menajer, depozitari in zona punctului gospodaresc, curatenie strazi, decolmatare rigole. Alte sesizari se refera la zone verzi: toaletare arbori, cosit spatii verzi, parcuri – reparatii aparate joaca/fitness. O alta parte importanta dintre sesizari au ca obiect probleme ce tin de politia locala: parcari neregulamentare pe trotuare sau pe pistele de biciclete, blocari accese, verificari constructii, depozitari domeniul public – rampe ilegale.

La capatul liniei se afla un operator, oamenii nu trebuie sa apese pe taste, in functie de natura problemei. Sesizarile sunt preluate de catre  operator, care le repartizeaza ulterior spre rezolvare departamentelor de specialitate din cadrul Primariei. In unele cazuri, dupa solutionarea sesizarii, se primeste feedback: anumite persoane revin pentru a multumi, altele pentru a transmite sugestii cu privire la imbunatatirea calitatii serviciilor.

Ziar de Cluj a testat in mai multe randuri promptitudinea cu care se rezolva problemele, atunci cand sunt sesizatela 0264984. Si, de aceea, ii incurajam pe cetateni sa uzeze de acest drept. Daca nimeni nu suna sa anunte o creanga care ocupa doua locuri de parcare si trotuarul, ca nu a fost ridicat gunoiul de 3 zile sau ca un loc de parcare este ocupat abuziv, poate dura mult timp pana ca autoritatile sa se autosesizeze.

Asadar, salvati-va numarul in telefon si apelati-l ori de cate ori aveti de comunicat ceva primarului sau ori de cate ori autoritatile ar trebui sa intervina in remedierea unei situatii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *